British Airways onthult rollercoaster van emoties bij passagiers

23 APRIL 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Uit een studie van British Airways blijkt dat reizigers een breed scala aan emoties doormaken voor, tijdens en na hun vlucht. Ze ervaren verschillende gemoedstoestanden tijdens de hele vliegervaring: van controle en verantwoordelijkheid over geruststelling, veiligheid en gemoedelijkheid tot genot en opgewektheid. Vakantiegangers houden er dan ook in elke fase eigenzinnige gewoonten op na. British Airways brengt de rollercoaster van emoties in beeld.

Wie vakantie zegt, denkt meteen aan een prachtige bestemming, ontspanning, plezier en onvergetelijke ervaringen. Helaas hebben reizigers vaak voor deze aangename periode heel wat stress. Reizigers moeten immers nog een aantal zaken regelen voor vertrek. Ze willen deze periode dan ook zo efficiënt mogelijk benutten, hét moment waarop de controlefreak naar boven komt. Reizigers maken bijvoorbeeld voor vertrek checklists die ze zorgvuldig afvinken of ze vertellen hun reispartner dat het vliegtuig vroeger vertrekt om zeker over voldoende tijd op de luchthaven te beschikken.

Eenmaal op de luchthaven aangekomen, start het organisatorische werk. Reizigers willen zichzelf namelijk snel en makkelijk door de controles loodsen en worden niet graag met onaangename verrassingen geconfronteerd. Ze nemen daarom het heft in eigen handen en laten niets aan het toeval over. De reizigers reorganiseren hun handbagage, houden telkens de juiste documenten minutieus bij de hand en lassen een toiletpauze in alvorens ze aan boord gaan.

Het moment dat passagiers in het vliegtuig plaatsnemen, verdwijnt de stress stelselmatig. Een gevoel van rust en veiligheid doet zijn intrede. Vakantiegangers luisteren naar de verwelkoming van de piloot en ervaren de gastvrijheid van het aanwezige personeel. Voor hen is dit het startschot van een ideale vakantie, de fase waarin genot en gezelligheid centraal staan. Ze bekijken drie films achter elkaar ‘omdat het kan’, drinken eens een glaasje alcohol in de ochtend en genieten van een snack.

Wanneer de vakantiegangers opnieuw met beide voeten op de grond staan, barsten vele reizigers uit in een bui van opgewektheid en vitaliteit. Ze willen hun grenzen verleggen en iets uniek ervaren. Kortom: ze maken zich op voor een onvergetelijke vakantie.

Het onderzoek van British Airways gebeurde in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos MORI. 

Afbeeldingen
Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over British Airways

British Airways maakt deel uit van International Airlines Group, één van de belangrijkste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en de grootste transporteur van het Verenigd Koninkrijk. De thuishaven van British Airways is London Heathrow, de drukst bezochte internationale luchthaven ter wereld.

British Airways vervoert reizigers naar 199 bestemmingen wereldwijd.

British Airways investeert in nieuwe toestellen, intelligentere cabines, elegante loungeruimtes en nieuwe technologieën om het leven comfortabeler te maken zowel in de lucht als op de grond.

Voor meer informatie over British Airways, kunt u terecht op ba.com of op Twitter @british_airways